Історія Гуляйпільської загальноосвітньої школи I – III ступенів №2 бере свій початок з 1903 року.
З 25 жовтня 1948 року Гуляйпільський райфінвідділ затвердив штатну одиницю і ставку бібліотекаря при Вербівській семирічній школі. Бібліотекарем стала працювати Галина Володимирівна Кириченко. В 1957 році в бібліотеці налічувалось 6508 примірників, та 6035 примірників підручників. Багато років у цій бібліотеці пропрацювала Жовніренко Віра Іванівна.
На сьогоднішній день у школі навчаються 132 дітей. Шкільна бібліотека обладнана на другому поверсі шкільного корпусу, має окремий зал; загальна площа: 38,7 кв.м.; площа книгосховища для підручників: 18,9 кв.м.; є книгосховище для художньої літератури; бібліотека оснащена комп'ютером. Бібліотечний фонд складає 14230 примірників.
- Підручники - 3380 примірників
- Фонд художньої літератури - 10850 примірників
- Всього користувачів - 135
- Вчителів та інших читачів - 36
- Число відвідувань за рік - 625
- Книговидача - 673
Для більш зручного користуваня виготовлені теки:
- «Мій рідний край моя історія жива»
- «Національна символіка»
- «Відлуння десятиліть»
- «Вічне слово Шевченка»
- «Українська хата»
- «В чудовому світі казки»
- «За здоровий спосіб життя»
- «Таємниці Всесвіту»
- «День Соборності України»
- «Герої Крут»
- «Чорнобильська трагедія»
- «Калинова сопілка»
- « У світі цікавого»
Основні завдання шкільної бібліотеки
- Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу навчального закладу у засвоєнні як програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті.
- Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Введення в роботу бібліотеки новітніх технологій.
- Формування в учнів умінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних (модельних, базових) функцій бібліотеки, з’ясування прав і обов’язків користувача, виховання поваги до правил користувача своєї і будь-якої бібліотеки, популяризація бібліотечно-бібліографічних знань.
- Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
- Всебічне сприяння підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
- Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвілевій діяльності та профорієнтаційному визначенні.
- Виховання в учнів інформаційної культури – сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки.
- Cпівпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем.
Функції шкільної бібліотеки
Освітня:
- Озброєння школярів методами пізнання й аналізу теоретичних положень основ наук; навичками систематичної роботи з джерелами інформації.
- Формування в шкільній бібліотеці фонду літератури за основними галузями знань, який би якнайповніше задовольняв освітні потреби і запити школярів, забезпечував можливість їхньої ефективної індивідуальної освітньої та групової діяльності.
- Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом.
- Долучення шкільної бібліотеки до розв'язання навчальним закладом прямих функцій навчання.
Соціальна:
- Допомогти учню у формуванні ціннісно-світоглядної орієнтації в час глибоких змін, що відбуваються в суспільстві; психологічної стійкості; уміння жити в гармонії з суспільством, природою, самим собою.
- Формування інтелектуального потенціалу держави, творчої, гуманістично орієнтованої особистості, здатної реалізувати свої природні здібності й талант, вибудувати перспективу свого інтелектуального життя.
Самоосвітня:
- Сприяти пізнавальній діяльності - цілеспрямованій, систематичній, керованій самим школярем роботі, необхідної для вдосконалення його освітнього та інтелектуального рівня; стимулювати цей процес; надавати консультації щодо організації самоосвітньої діяльності.
- Якнайповніше забезпечити потреби такого школяра в літературі, яка задовольняє його пізнавальні інтереси.
Виховна:
Інформаційна:
- Патріотичне виховання, формування високого рівня правової культури та законослухняності учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів.
- Моральне виховання, що передбачає прищеплення й розвиток моральних почуттів, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських моральних цінностей.
- Трудове виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря.
- Екологічне виховання, що передбачає формування високого рівня екологічної культури особистості, яка усвідомлює себе частиною природи і наділена почуттям відповідальності за неї як за національне багатство.
- Фізичне виховання, метою якого є утвердження здорового способу життя, повноцінного фізичного розвитку особистості.
- Поглиблення знань читачів-школярів з історії культури, культурного розвитку українського народу, нації, людства; виробляти вміння розуміти історію та культуру, традиції та цінності свого народу.
Інформаційна:
- Повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу; повноцінне методичне забезпечення навчально-виховного процесу; інформування батьківської громадськості; систематичне ознайомлення читачів з традиційними і нетрадиційними носіями Інформації; вивчення інформаційних потреб та запитів читачів, їх повноцінне задоволення.
Немає коментарів:
Дописати коментар