Візитка шкільної бібліотеки




   Історія Гуляйпільської загальноосвітньої школи I – III ступенів №2 бере свій початок з 1903 року. 
   З 25 жовтня 1948 року Гуляйпільський райфінвідділ затвердив штатну одиницю і ставку бібліотекаря при Вербівській семирічній школі. Бібліотекарем стала працювати Галина Володимирівна Кириченко. В 1957 році в бібліотеці налічувалось 6508 примірників, та 6035 примірників підручників. Багато років у цій бібліотеці пропрацювала Жовніренко Віра Іванівна.
   На сьогоднішній день у школі навчаються 132 дітей. Шкільна бібліотека обладнана на другому поверсі шкільного корпусу, має окремий зал; загальна площа: 38,7 кв.м.; площа книгосховища для підручників: 18,9 кв.м.; є книгосховище для художньої літератури; бібліотека оснащена комп'ютером. Бібліотечний фонд складає 14230 примірників.

  • Підручники -  3380 примірників
  • Фонд художньої літератури - 10850 примірників
  • Всього користувачів - 135
  • Вчителів та інших читачів - 36
  • Число відвідувань за рік - 625
  • Книговидача - 673

Для більш зручного користуваня виготовлені теки:

  • «Мій рідний край моя історія жива» 
  • «Національна символіка» 
  • «Відлуння десятиліть» 
  • «Вічне слово Шевченка» 
  • «Українська хата» 
  • «В чудовому світі казки» 
  • «За здоровий спосіб життя» 
  • «Таємниці Всесвіту» 
  • «День Соборності України» 
  • «Герої Крут» 
  • «Чорнобильська трагедія» 
  • «Калинова сопілка» 
  • « У світі цікавого»



                               


Основні завдання шкільної бібліотеки

  • Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу навчального закладу у засвоєнні як програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті.
  • Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Введення в роботу бібліотеки новітніх технологій.
  • Формування в учнів умінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних (модельних, базових) функцій бібліотеки, з’ясування прав і обов’язків користувача, виховання поваги до правил користувача своєї і будь-якої бібліотеки, популяризація бібліотечно-бібліографічних знань.
  • Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
  • Всебічне сприяння підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
  • Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвілевій діяльності та профорієнтаційному визначенні.
  • Виховання в учнів інформаційної культури – сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки.
  • Cпівпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем.






Функції шкільної бібліотеки


Освітня:
  • Озброєння школярів методами пізнання й аналізу теоретичних положень основ наук; навичками систематичної роботи з джерелами інформації.
  • Формування в шкільній бібліотеці фонду літератури за основними галузями знань, який би якнайповніше задовольняв освітні потреби і запити школярів, забезпечував можливість їхньої ефективної індивідуальної освітньої та групової діяльності.
  • Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом.
  • Долучення шкільної бібліотеки до розв'язання навчальним закладом прямих функцій навчання.


Соціальна:
  • Допомогти учню у формуванні ціннісно-світоглядної орієнтації в час глибоких змін, що відбуваються в суспільстві; психологічної стійкості; уміння жити в гармонії з суспільством, природою, самим собою.

Інтелектуальна:
  • Формування інтелектуального потенціалу держави, творчої, гуманістично орієнтованої особистості, здатної реалізувати свої природні здібності й талант, вибудувати перспективу свого інтелектуального життя.


Самоосвітня:
  • Сприяти пізнавальній діяльності - цілеспрямованій, систематичній, керованій самим школярем роботі, необхідної для вдосконалення його освітнього та інтелектуального рівня; стимулювати цей процес; надавати консультації щодо організації самоосвітньої діяльності.
  • Якнайповніше забезпечити потреби такого школяра в літературі, яка задовольняє його пізнавальні інтереси.

Виховна:
  • Патріотичне виховання, формування високого рівня правової культури та законослухняності учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів.
  • Моральне виховання, що передбачає прищеплення й розвиток моральних почуттів, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських моральних цінностей.
  • Трудове виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря.
  • Екологічне виховання, що передбачає формування високого рівня екологічної культури особистості, яка усвідомлює себе частиною природи і наділена почуттям відповідальності за неї як за національне багатство.
  • Фізичне виховання, метою якого є утвердження здорового способу життя, повноцінного фізичного розвитку особистості.
  • Поглиблення знань читачів-школярів з історії культури, культурного розвитку українського народу, нації, людства; виробляти вміння розуміти історію та культуру, традиції та цінності свого народу.


Інформаційна:
  • Повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу; повноцінне методичне забезпечення навчально-виховного процесу; інформування батьківської громадськості; систематичне ознайомлення читачів з традиційними і нетрадиційними носіями Інформації; вивчення інформаційних потреб та запитів читачів, їх повноцінне задоволення.










Немає коментарів:

Дописати коментар