Вступ


  Актуальність і перспективність досвіду
Василь Сухомлинський у книзі «Сто порад учителю» писав: «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці…».
Нині в Україні відбуваються зміни в системі роботи бібліотеки: пропонуються новий зміст та підходи, нові форми та напрямки роботи. Шкільна бібліотека є однією з дієвих ланок безперервної освіти в системі формування творчого учня, найповнішого розкриття його здібностей і нахилів. Саме творчість є найважливішою складовою успішної, всебічно розвиненої особистості. Тому необхідно допомогти учневі знайти себе в житті, пробудити і розвинути ту творчу нотку, яка є в кожної дитини.
То ж виявлення обдарованості (інтелектуальної чи творчої), особливих здібностей у дітей, їх розвиток і реалізація є провідною ідеєю даного досвіду.
Теоретична основа
До проблеми осмислення розвитку творчих здібностей особистості та процесу їх впровадження зверталися відомі психологи та педагоги. Великого значення в організації роботи з формування творчої активності учнів набули праці видатних психологів Л. С. Виготського, В. М. Дружиніна, О. М. Леонтьєва, Я. А. Пономарьова, С. Л. Рубінштейна.  Педагоги Ю. К. Бабанський, С. О. Гавриленко, М. О. Данилов, Т. А. Ільїна, І. Я. Лернер, В. О. Моляко, О. Я. Савченко, О. О. Федоренко та інші вивчали методи, умови розвитку креативності та принципи формування творчої активності учнів, зокрема й молодших школярів.
         Багатий досвід розвитку творчих здібностей молодших школярів представлений у працях Василя Олександровича Сухомлинського. Досить різноманітний арсенал методів і прийомів щодо творчого розвитку дитини використовує вчитель-новатор В.Ф. Шаталов.
Новизна досвіду
Досвід носить раціоналізаторський характер. Використовуються переважно традиційні форми роботи із внесенням елементів новизни, спрямованих на підвищення  ефективності роботи бібліотеки щодо розвитку творчої особистості школяра. В роботу впроваджуються нові технології, реалізація яких відповідає інтересам та запитам сучасних учнів, сприяє їх вихованню.
         У роботі використовуються новітні бібліотечні технології, які дозволяють популяризувати фонди шкільної бібліотеки – це буктрейлери, інноваційні книжкові виставки, презентації. Впроваджуються окремі напрямки маркетингу: створення бібліотечного веб-сайту, візитки, буклета. Проводяться різноманітні конкурси, літературні марафони, вікторини, інсценізації творів художньої літератури, огляди з використанням ІКТ тощо.  
Провідна педагогічна ідея досвіду
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у формуванні всебічного розвитку особистості,сприянні самоосвіті учнів та вчителів за допомогою різноманітних форм і методів бібліотечної роботи, ефективному використанню у роботі з читачами традиційних та електронних ресурсів для формування інтелектуальних, комунікативних, творчих можливостей читача.
Головна мета досвіду
Головною метою даного досвіду роботи є формування творчої, активної особистості засобами шкільної бібліотеки.
Завдання досвіду
·       створити умови для конкретного втілення творчих ідей учнів;
·   виявити літературні, поетичні, художні здібності учнів та стимулювати їх творчу активність, використовуючи мультимедійні засоби;
·       створення сучасних форм пропаганди книги із залученням учнів та вчителів;
·  впровадження сучасних форм стимулювання читацької активності школярів для розкриття книжкових фондів бібліотеки;
·   стимулювання учнів до участі у конкурсах, вікторинах, марафонах для розвитку їх творчих здібностей.
Тривалість роботи над темою
Робота над темою розпочалась у 2015 році. Вивчався досвід колег -  бібліотекарів, їх методи роботи, дослідження видатних педагогів, в яких досить ґрунтовно описані психологічні аспекти формування творчої активності дітей. Це дало можливість спланувати подальшу роботу над темою, а також поступово впровадити різноманітний арсенал прийомів, який ефективно впливає на розвиток творчих можливостей учнів. Роботу було представлено на Всеукраїнському конкурсі «Шкільна бібліотека – 2017» (автор здобув звання лауреата обласного етапу). Робота над темою була доопрацьована і продовжується далі.

Немає коментарів:

Дописати коментар